dehoogstetoren.nl

Heading 2

Heading 3

Heading 2

DIESEL                    ​​​1997 - 1999

Twee jaar lang heb ik als freelancer full time bij DIESEL gewerkt als één van de art-directors van de retail afdeling. De uitdaging was om een gestandariseerd shop-in-shop concept voor kleine winkels te ontwikkelen. 
Daarnaast heb ik ook beursstands ontworpen voor verschillende sub-labels en ben ik ook betrokken geweest bij het inrichten van Flagshipstores en ‘medium size’ winkel.
De omslag van de DIESEL retail catalogus. Deze catalogus is in beperkte oplage gedrukt en was alleen bedoelt voor marketing-doeleinden en (toekomstige) retailers.
Flagship store in New York.
De jeans column. Een vacuümgevormde kast waar spijkerbroeken in worden getoond. Een belangrijke blikvanger van het kledingmerk. Helemaal als je bedenkt dat meer dan de helft van de omzet DIESEL uit de verkoop van jeans haalt.
Ontwerpschets voor een display van het sportslabel 55DSL.
Flagship store in Barcelona.
Ontwerpschets voor een 55DSL beursstand.
De styling van een DIESEL shop is erg belangrijk. Hierbij een aantal typische voorbeelden van objecten die geschikt zijn om een DIESEL winkel mee te complementeren.
Een display tafel om de verschillende type jeans washings te tonen en een plaats voor het personeel om de jeans makkelijk weer op te vouwen.
Ontwerpschets voor een kledingrek.
Kassameubel met display functie..